SELF DISCLOSURE AND ACADEMIC STRESS LEVELS IN UNDERGRADUATE NURSING STUDENTS; CORRELATIVE STUDIES
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adhetio Rinolva Putra (2020) ‘hubungan self disclosure dengan stres akademik pada mahasiswa’.
Agustiningsih, N. (2019) ‘Gambaran Stress Akademik dan Strategi Koping Pada Mahasiswa Keperawatan’, Jurnal Ners dan Kebidanan (Journal of Ners and Midwifery), 6(2), pp. 241–250. doi: 10.26699/jnk.v6i2.art.p241-250.
Aloufi, M. A. et al. (2021) ‘Reducing stress, anxiety and depression in undergraduate nursing students: Systematic review’, Nurse Education Today, 102(February), p. 104877. doi: 10.1016/j.nedt.2021.104877.
Association, A. C. H. (2022) ‘American College Health Association-National College Health Assessment III: Undergraduate Student Reference Group Executive Summary Spring 2022’, in Silver Spring, MD: American College Health Association. Spring 2022.
Devi, H. M., Purborini, N. and Chang, H. J. (2021) ‘Mediating effect of resilience on association among stress, depression, and anxiety in Indonesian nursing students’, Journal of Professional Nursing, 37(4), pp. 706–713. doi: 10.1016/j.profnurs.2021.04.004.
Dwidiyanti, M. et al. (2021) ‘DAHAGA : An Islamic spiritual mindfulness-based application to reduce depression among nursing students during the COVID-19 pandemic’, 7(3), pp. 219–226.
Gamayanti, W., Mahardianisa, M. and Syafei, I. (2018) ‘Self Disclosure dan Tingkat Stres pada Mahasiswa yang sedang Mengerjakan Skripsi’, Psympathic : Jurnal Ilmiah Psikologi, 5(1), pp. 115–130. doi: 10.15575/psy.v5i1.2282.
Hasibuan, G. F. (2021) ‘self disclosure dengan tingkat stres pada mahasiswa yang melakukan skripsi’.
Jasman, P. A. et al. (2020) ‘Jurnal abdi’, 2(1), pp. 33–39.
Kadir, Z. (2021) Kemampuan Self Disclosure Mahasiswa Komunikasi dan Penyiaran Islam (KPI) pada Fakultas Ushuluddin, Adab, dan Dakwah (FUAD) Terhadap Dosen Penasehat Akademik. IAIN PAREPARE.
Kountul, Y. P., Kolibu, F. K. and Korompis, G. E. (2018) ‘Faktor-faktor yang Berhubungan dengan Tingkat Stres pada Mahasiswa FKM Universitas Sam Ratulangi Manado’, Jurnal Kesmas, 7(5), pp. 1–7.
Kurniasani, R. A. and Wahyudi, H. (2022) ‘Pengaruh Self-Disclosure terhadap Stres Akademik pada Mahasiswa Tingkat Akhir di Unisba’, Bandung Conference Series, 2(2), pp. 348–355.
Octavia, W. K. (2019) ‘Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Stres Akademik’, in Prosiding Seminar Nasional Magister Psikologi Universitas Ahmad Dahlan.
Pinakesti, A. R. A. (2016) Self-disclosure dan Stres pada Mahasiswa. Universitas Muhammadiyah Malang.
Putri, S. E., Jumaini and Utami, S. (2023) ‘Hubungan Self Disclosure Dan Self Efficacy Dengan Stres Pada Mahasiswa’, Indonesian Journal of Nursing Research ( IJNR ), 6(1), pp. 42–48.
Putri, Y. S. et al. (2021) Komunikasi Kesehatan. Depok: Raja Grafindo Persada.
Rahmadani, U. R. (2022) HUBUNGAN ANTARA SELF DISCLOSURE DAN STRES AKADEMIK PEMBELAJARAN DARING, DENGAN RESILIENSI AKADEMIK SEBAGAI VARIABEL MODERATOR PADA SISWA KELAS X SMA NEGERI SE-KABUPATEN INDRAGIRI HILIR. UNIVERSITAS ISLAM NEGERI SULTAN SYARIF KASIM RIAU.
Sugiyono (2019) Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Jawa Barat: Alfabeta.
Utami, P. W. (2023) ‘Hubungan Self-Disclosure dengan Psychological Well-Being pada Mahasiswa’, 7, pp. 3435–3442.
Yang, X. et al. (2017) ‘Oxidative Stress-Mediated Atherosclerosis: Mechanisms and Therapies’, National Library of Medicine.
Zhen, L., Nan, Y. and Pham, B. (2021) ‘College students coping with COVID-19: stress-buffering effects of self-disclosure on social media and parental support’, Communication Research Reports, 38(1), pp. 23–31. doi: 10.1080/08824096.2020.1870445
DOI: https://doi.org/10.26751/ijp.v9i1.2410
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indonesia Jurnal Perawat indexed by
Published by LPPM Universitas Muhammadiyah Kudus
Jl. Ganesha Raya No.I, Purwosari, Kec. Kota Kudus, Kabupaten Kudus, Jawa Tengah 59316
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.